Čitamo li aktuelne znanstvene članke iz oblasti pedagogije, nerijetko ćemo se susreti sa naglašavanjem važnosti individualnog pristupa učenicima ili odgajanicima. Razlozi su različiti tipovi inteligencije kod učenika, drugačiji interesi i ukazivanje svakom pojedincu na njegovu bitnost i posebnost.
Bez bojazni možemo utvrditi kako muallimi u mektebima već decenijama koriste upravo ovu metodu podučavanja. Dijelom zbog toga što se kur’ansko pismo tako lakše uči, dijelom zbog neujednačene redovnosti svih polaznika, a dijelom i zbog grupa kombinovanih od učenika različitih uzrasta.
Pored navedenog primjera koji je vrijedan pohvale, postoje nesvakidašnji događaji i geste muallima o kojima je značajno detaljno pisati i govoriti kako bi bili primjer za ugledanje i motivacija za djelovanje. Takav je gest muallima Muamer-ef. Mrkonje i Emin-ef. Bakala koji su tokom protekla dva mjeseca u formi kućnih časova podučavali kur’anskom pismu dječaka u kolicima Eldina Bajrića iz džemata Budomlići.
– Ovo nije priča sažaljenja, popuštanja ili udovoljavanja, ovo je priča inteligencije, zdravog uma i snage vjere. Ovo nije priča o dječaku u kolicima, ovo je priča o ljubavi i zdravom shvatanju najljepše vjere – istakao je Muamer-ef. Mrkonja prilikom osvrta na uspješno savladan dvomjesečni put.
Kako naglašava, proces podučavanja sufare na ovaj način može se reducirano opisati riječima inteligencija, fokusiranost i upornost.
– Riječ je o izuzetno inteligentnom i mentalno sposobnom dječaku. Uz veliki trud sa obje strane, on danas uči Kur’an lijepo, tečno i pravilno, što je fascinantno – kazao je ef. Mrkonja.
Osim što svjedoči snagu volje, ovaj primjer pokazuje da Kur’an na poseban način povezuje ljude. Uočljivo je to i iz riječi kojima Muamer-ef. Mrkonja završava svoj facebook status o ovoj temi: „Eldo, volimo te. Obojica.“