Glavni imam Medžlisa Islamske zajednice (MIZ) Sarajevo dr. Abdulgafar-ef. Velić je 24. februara sa saradnicima boravio u posjeti džematu Dobrinja 3b, te održao hutbu.
“Dunjaluk je u odnosu na ahiret izuzetno kratak. Uzmemo li u, međutim, u obzir čovjekovu prirodu, možemo kazati i da je dunjaluk dovoljno dug da on pokaže svoju vjeru i karakter. S druge strane, treba biti svjestan da se i dunjaluk brzo portroši i brzo prođe. Na dunjalučkom putu se i sami trošimo, zapravo sam dunjaluk nas nekako potroši.” – istakao je glavni imam u prvom dijelu hutbe.
Podsjetio je na činjenicu da se različitim naučnim pristupima nastoji zaustaviti potrošnja organizma ili produžiti ljudski život, te da su ti pokušaji nasuprot neumoljivoj istini o tome da sve ima svoj rok trajanja.
“Poznata je predaja u kojoj se kazuju riječi Azraila, meleka smrti koji je pitao Gospodara zbog čega je njemu dodjeljen zadatak da uzuma duše u času smrti, na šta mu je odgovoreno da neće on biti krivac, jer će ljudima ponestajati zdravlja, srce će oslabiti, organi se istrošiti, pluća ispucati, probavni organi istruhnuti, pa će Azrail doći kao olakšanje i milost.” – kazao je.
Podsjetio je da potrošnja tijela nije jedina koja katakterizira čovjeka.
“Pored potrošnje tijela, čovjek se troši i prazni u društvenom smislu. Svakodnevna komunikacija i poslovi koje obavlja, čovjeka potroše. Neki se ljudi zamore, a od nekih se drugi zamore. Ljudi nisu kao neke voćke da brzo sazriju ili pak da sazrijevaju svake godine. Sve ima svoj proces, a proces sazrijevanja ljudi je jedinstven i osjetljiv. A proces sazrijevanja, kao i proces potrošnje, je Božija mudrost.” – rekao je dr. Velić.
Kako je istakao, kur’anskim tekstom je potvrđeno da Gospodar čuva određene ljude na dunjaluku i ahiretu, a što pokazuju aktivnosti koje ti ljudi obavljaju na dunjaluku.
“Božiji zakon je da se ljudi fizički troše, ali Gospodar čuva društveni angažman nekih ljudi, pa čak i sjećanje na njih nakon njihovog života. Brojni propisi islama, a u tome je mudrost, podareni su kao lijek čovjeku protiv društvene potrošnje. Neka djela koja čovjek učini, omogućavaju mu vječni trag na oba svijeta.” – istakao je.
Jedno od takvih ljudskih dijela je i obzir prema vakufu. Kako je pojasnio dr. Velić, vakuf je propis islama na čijem berićetu opstaju i bosanski muslimani. Podsjetio je kako su su u Bosni i Hercegovini uvijek postojali ljudi sa izraženom sviješću o vakufu, te pomagali društvo i Zajednicu. U tom smislu je pohvalio i angažman džematlija Dobrinje 3b.
“Ovo je prilika i da iskažemo zahvalnost imamu hafizu Nisvet-ef. Omerdiću, džematskom odboru i svima vama koji ste na bilo koji način doprinijeli pomažete održavanje ove džamije. Vidimo i to da ste u posljednje vrijeme imali dobre, plemenite i kvalitetne aktivnosti. Učinili ste ovu džamiju ljepšom, toplijom i udobnijom; a ovaj vakuf unaprijedili.” – kazao je glavni imam MIZ Sarajevo, dr. Abdulgafar-ef. Velić.