Search
Close this search box.

Edin-ef. Hamzakadić: Lejletul-kadr je neprekidno traganje i čežnja za Stvoriteljem

– Lejletul-kadr je neprekidno traganje i čežnja za Stvoriteljem – kazao je povodom mubarek noći Lejletul-kadr Edin-ef. Hamzakadić, imam Istiklal džamije u Sarajevu.

Koncem mjeseca ramazana, duše postača su u potrazi za Lejletul-kadrom – noći koja je bolja od hiljadu mjeseci, a kako je naveo Hamzakadić, odjavna strana posta, sustezanje od jela i pića, u posljednjoj trećini dobija dimenziju podrazumijevajućeg ritma o kojem se s pravom manje govori.

– To je sasvim razumljiva dimenzija i logički slijed kontinuirane ibadetske forme mjeseca ramazana. Duše postača su u ovim danima u potrazi za višim smislom žudeći za vrhuncem cjelomjesečne predanosti Stvoritelju. To je potraga za smirajem duše. Duša koja će se smiriti u sigurnosti, u selamu koji nosi ova velika noć, sve dok zora ne svane – naglasio je on.

Istaknuo je da je u ovim danima lijepo u sjećanje prizvati iskustva ranijih Božijih poslanika, jer je to “prilika da osvježimo svoj duhovni habitus podsjećanjem na načine kako su to činili oni koji su prethodili dolasku Muhammeda, a.s., i Časnoga Kur’ana”.

– I oni su imali svoje osamljivanje, “svoje iskustvo” pećine Hira i trenutke ozarenosti i povezanosti sa Stvoriteljem svjetova. Adem, a.s., je sa svojom suprugom Havom imao privilegiju iskustva Dženneta i dunjaluka. Iako su Džennet i zadovoljstvo Gospodara svjetova krajnji cilj vjerničkog bića, ipak su Adem i Hava svoj vrhunac povezanosti sa Stvoriteljem doživjeli na Zemlji. Tom iskustvu prethodilo je priznanje pogreške i iskrena tevba – pokajanje: “Gospodaru naš”, rekoše oni, “sami smo sebi krivi, i ako nam Ti ne oprostiš i ne smiluješ nam se, sigurno ćemo biti izgubljeni.” (El-A’raf, 23) Dakle, Adem i Hava su kroz vrline priznanja vlastite greške i iskreno pokajanje dosegli Božiju blizinu i Njegov oprost – naveo je efendija Hamzakadić.

Uvijek inspirativno kazivanje o Ibrahimu, a.s., Časni Kur’an donosi u brojnim poglavljima, dodao je on.

– U poglavlju El-En’am, otkriva se posebnost ovog Poslanika kojeg Uzvišeni naziva Halilu-r-rahmanom – prijateljem Milostivog i kojem je kao pojedincu dodijeljen status ummeta: “I Mi pokazasmo Ibrahimu carstvo nebesa i Zemlje da bi čvrsto vjerovao.” (El-En’am, 75) Takva odlikovanja Ibrahim, a.s., je stekao svojim nepatvorenim razumijevanjem tevhida. Njegov “kadr” je započeo u noći s osobnim ibadetom posmatranja zvijezda i mjeseca, da bi se okončao u zoru i s pojavljivanjem Sunca koje je njegovoj duši donijelo toliko traženu sigurnost i selam. Upravo onakvu sigurnost kakvu u sebi nosi Noć kadra. Takvo duhovno stanje izrodilo je najčistiju potvrdu Božije jednoće koju je Ibrahim verbalizirao: “Ja okrećem lice svoje, kao pravi vjernik, prema Onome Koji je nebesa i Zemlju stvorio, ja nisam od onih koji Njemu druge ravnim smatraju!” (El-En’am, 79) – kazao je on.

Blagoslovljena dolina Tuvā bila je mjesto Musaovog prosvjetljenja, nastavio je.

– Nimalo lahka misija i skoro nebrojeno puta vraćanje svoga naroda na Pravi put, bili su priprema za ono što će uslijediti. Duhovno sazrijevanje Musāa, a.s., o kojem Kur’an slikovito govori, jedini je put kojim se može dokučiti Božija blizina. Tek kada je prošao taj put oslobađanja od fizičkog i duhovnog ropstva, dolazi pred Svetu dolinu: “A kad do nje dođe, neko ga zovnu: ‘O Mūsā Ja sam, uistinu, Gospodar tvoj! Izuj, zato, obuću svoju, ti si, doista, u blagoslovljenoj dolini Tuvâ. Tebe sam izabrao, zato ono što ti se objavljuje slušaj! Ja sam, uistinu, Allah, drugog boga osim Mene nema; zato se samo Meni klanjaj i molitvu obavljaj – da bih ti uvijek na umu bio!'” (Ta-Ha, 11-14) Musaov “kadr” se desio u dolini Tuvā, u čistoj dolini u kojoj je morao izuti svoju obuću. Ta obuća je paradigma tragova dunjaluka koje je morao ostaviti postrani da bi mu se Gospodar izravno obratio – kazao je Hamzakadić.

Naglasio je da je traženje odabrane i toliko željene Noći kadra, koju donosi mjesec ramazan, lakše razumjeti kroz brojna kazivanja o Božijim poslanicima.

– Putevi duhovnog uzdizanja i dobijanja sigurnosti i selama su blagodati koje donosi ova noć. U Ademovoj iskrenosti i tevbi, u Ibrahimovom promatranju i tevhidu, te u Musaovoj fizičkoj i duhovnoj pripremi možemo pokušati pronaći djeliće onog iskustva koje je Muhammed, a.s., doživio u Noći kadra i s veličanstvenom objavom Kur’ana – poručio je Edin-ef. Hamzakadić.

(Preporod.info)

Facebook
Twitter