Search
Close this search box.

Inspirativan primjer individualnog muallimskog rada

Čitamo li aktuelne znanstvene članke iz oblasti pedagogije, nerijetko ćemo se susreti sa naglašavanjem važnosti individualnog pristupa učenicima ili odgajanicima. Razlozi su različiti tipovi inteligencije kod učenika, drugačiji interesi i ukazivanje svakom pojedincu na njegovu bitnost i posebnost.

Bez bojazni možemo utvrditi kako muallimi u mektebima već decenijama koriste upravo ovu metodu podučavanja. Dijelom zbog toga što se kur’ansko pismo tako lakše uči, dijelom zbog neujednačene redovnosti svih polaznika, a dijelom i zbog grupa kombinovanih od učenika različitih uzrasta.

Pored navedenog primjera koji je vrijedan pohvale, postoje nesvakidašnji događaji i geste muallima o kojima je značajno detaljno pisati i govoriti kako bi bili primjer za ugledanje i motivacija za djelovanje. Takav je gest muallima Muamer-ef. Mrkonje i Emin-ef. Bakala koji su tokom protekla dva mjeseca u formi kućnih časova podučavali kur’anskom pismu dječaka u kolicima Eldina Bajrića iz džemata Budomlići.

– Ovo nije priča sažaljenja, popuštanja ili udovoljavanja, ovo je priča inteligencije, zdravog uma i snage vjere. Ovo nije priča o dječaku u kolicima, ovo je priča o ljubavi i zdravom shvatanju najljepše vjere – istakao je Muamer-ef. Mrkonja prilikom osvrta na uspješno savladan dvomjesečni put.

Kako naglašava, proces podučavanja sufare na ovaj način može se reducirano opisati riječima inteligencija, fokusiranost i upornost.

– Riječ je o izuzetno inteligentnom i mentalno sposobnom dječaku. Uz veliki trud sa obje strane, on danas uči Kur’an lijepo, tečno i pravilno, što je fascinantno – kazao je ef. Mrkonja.

Osim što svjedoči snagu volje, ovaj primjer pokazuje da Kur’an na poseban način povezuje ljude. Uočljivo je to i iz riječi kojima Muamer-ef. Mrkonja završava svoj facebook status o ovoj temi: „Eldo, volimo te. Obojica.“

Facebook
Twitter