Piše: hafiz mr. Maid-ef. Ibrahimović
Hadž je najvrednija, najbolja i najsavršenija vrijednost koju čovjek može i treba ugraditi u svoj životu. To su nezaboravni trenutci našeg postojanja i života.
Hadž trebamo doživjeti kroz prizmu hidžre ostavljajući loša djela i sve ono što je Gospodar zabranio.
Hadž je peta islamska dužnost koji bi u nama trebao probuditi osjećaje, emocije i vratiti nam sjećanje na hidžru koju je učinio Božiji Poslanik, s.a.v.s.
Uzvišeni Allah kaže: “Allah je zadovoljan prvim muslimanima, muhadžirima i ensarijama, i svima onima koji ih slijede dobra djela čineći. A i oni su zadovoljni Njime: za njih je On pripremio dženetske bašče, kroz koje će rijeke teći, i oni će vječno i zauvijek u njima boraviti. To je veliki uspjeh.” (Tevbe, 100)
Medina nas podsjeća na našega uzora Muhammeda, s.a.v.s., i ensarije kojima je okupacija u njihovom životu bio ahiret zbog kojeg su pola svoga imetka dali muhadžirima koji su napustili svoj toprak zbog vjere islama.
Mekka je mjesto našeg ponovnog povratka u kojem gledajući Kabu i učeći dove osjećamo smirenost i čistotu vjere islama koja oživljava naša srca i čisti duše od svih grijeha i poroka koji mogu nauditi našem životu i odvesti svakog čovjeka u propast.
Hadž je čišćenje od grijeha i pokajanje za sve pogreške u životu, a hidžra je danas, ustvari, zaokret i popravljanje samoga sebe i društva u kojem živimo.
Hadžom izgrađujemo trajna prijateljstva, a hidžrom učvršćujemo vezu između bogatih i siromašnih, muhadžira i ensarija, porodice i rodbine ne zaboravljajući svoje obaveze koje nam vjera naređuje.
Hadž je neizbrisiva vrijednost jednog vjernika i vrhunac njegove bogobojaznosti, a hidžra je jačanje vjere čovjeka kroz prizmu života Božijeg Poslanika, s.a.v.s.
Hadž je ponovni povratak svome Gospodaru kada čovjek pokazuje svoju nemoć, a osjeća Allahovu moć oprosta koju On spušta na svoje robove. S druge strane hidžra nam pokazuje i svjedoči da je u životu najbitnije imati oslonac i tevekkul na Allaha, dž.š., koji svome robu pokazuje put dobra i izlaz iz svake situacije.
Arefat je Božija milost koja se spušta na Njegove robove, a hidžra i boravak Poslanika, s.a.v.s., sa svojim prijateljem Ebu Bekrom, r.a., u pećini je dokaz da Allahova je milost neiscrpna i da ona oživljava čovjekov život pokazujući mu nadu u bolju budućnost.
Hadž je ispitivanje našeg sabura, a hidžra je sabur zbog kojeg vrijedi žrtvovati dunjalučke vrijednosti čiji će rezultat biti uspjeh na oba svijeta.