Search
Close this search box.

Selam ya Resulallah: Treće predavanje održao dr. Mehmet Görmez

Treće predavanje u okviru ovogodišnje manifestacije “Selam, ya Resulallah” održano je 17. oktobra u Bošnjačkom institutu – Fondacija Adil Zulfikarpašić.

Predavanje je održao dr. Mehmet Görmez , bivši predsjednik Diyaneta Republike Turske, a govorio je o uzoritosti Muhammeda a.s.

Program kojim je moderirao dr. Samed Omerdić, uz simultan prijevod na bosanski jezik, uživo je emitovan u programu BHRT, TV BIR i facebook stranice MIZ Sarajevo.

U uvodnom dijelu programa prisutnima se obratio muftija sarajevski prof. dr. Nedžad Grabus koji je istakao kako je profesor Görmez svojim dosadašnjim djelovanjem pokazao poseban odnos prema Bosni i Hercegovini.

– Večeras imamo posebnog gosta, profesora, alima, prijatelja Islamske zajednice i prijatelja Bosne i Hercegovine. Profesor Görmez je svojim angažmanom mnogo učinio za razvoj vakufskih i obrazovnih projekata u Bosni i Hercegovini. On je alim koji poznaje islamske discipline i savremene izazove. Profesore, dobro došli među svoje kolege, svoje studente i među vjernike koji poštuju i slijede praksu Muhammeda a.s. – poručio je muftija sarajevski.

U uvodnom dijelu predavanja, dr. Görmez je istakao da je nakon razumijevanja Poslanikove a.s. uzoritosti značajno i govoriti o njoj kroz svakodnevnu konverzaciju sa drugima.

– Poslanikova a.s. uzoritost je svevremenska. Prema riječima jednog pjesnika, muhabbet je besmislen bez Muhammeda. Ali ostaje pitanje kako taj muhabbet pretvoriti u uzoritost. Preciznije, kako kroz razgovor prenijeti njegovu svevremensku uzoritost drugima – istakao je.

Podsjetio je na činjenicu o Kur’anu kao najvećoj mudžizi Poslanika a.s., te kazao kako su njegove druge velike mudžize vezane za primjenu kur’anske poruke u svakodnevnici.

– Uz Kur’an, najveća mudžiza Muhammeda a.s. je usklađenost njegovog stila života sa kur’anskom porukom – kazao je.

Predavač se referirao i na jedan govor rahmetli Alije Izetbegovića koji je preveden na turski jezik, te često citiran od strane teologa u Turskoj.

– U govoru rahmetli Alije Izetbegovića koji je na turski jezik preveden pod nazivom “Pitanje ponovnog rađanja”, ističe se kako se obilježavanjem mevluda ne obilježava samo rođenje Muhammeda a.s., nego i rođenje cijelog ummeta – rekao je dr. Görmez.

Posebno je naglasio kako je vezu sa Poslanikom a.s. potrebno ostvarivati svakodnevno na praktičnom nivou.

– Nije dovoljno ljubav prema Muhammedu a.s. iskazivati samo lijepim učenjem ilahija, nego je potrebno razmisliti na koji način njegovu svevremensku uzoritost možemo praktično realizirati – poručio je.

Na specifičan način je pojasnio kako Muhammedova a.s. misija i poruka povezuju različite vremenske periode.

– Poruka Muhammeda a.s. na izvjestan način spaja stari i novi svijet. Ona u historijskom smislu pripada starom svijetu, ali duh i milost te poruke pripadaju savremenom svijetu. Muhammed a.s. nije poslanik prošlih vremena, njegova poruka je aktuelna i bitna za sadašnjost, a posebno za budućnost – naglasio je dr. Görmez.

Prema riječima predavača, univerzalnost misije Muhammeda a.s. se može razumijevati kroz tri pojma; alemijjet, halidijjet, hatemjjet

Kako je pojasnio, pod pojmom alemijjet se podrazumijeva to da Poslanik a.s. nije objavljen samo jednom narodu, čak ni samo čovječanstvu, nego svim svjetovima.

– Razumijevanje islama koje ne obuhvata cijeli univerzum nije ispravno. Nije ispravno ni razumijevanje islama koje obuhvata samo jedno područje – naglasio je

Halidijjet podrazumijeva Poslanikovu a.s. nadvremenost.

– On nije poslan samo određenom vremenu nego ljudima u svim vremenima. Ovdje je važno naglasiti da niti jedan poslanik nije kulturu svog naroda pokušao implementirati na cijelo čovječanstvo, pa tako ni Muhammed a.s. Najveći bid’at koji može biti jeste da se lokalni običaji pokažu kao univerzalni aspekti vjere. Zbog navedenog je važno svaku predaju tumačiti i  razumijevati u cjelokupnom kontekstu islama – pojasnio je dr. Görmez.

Posebno je upozorio na opasnost formalističkog oponašanja Muhammeda a.s., a zanemarivanje slijeđenja njegovog stila života i univerzalnih vrijednosti.

– Oni koji se trude fizički ličiti na Poslanika a.s., a udaljavaju se dušom i stilom života su velika opasnost za ummet. Za razumijevanje ovoga je značajno shvatiti pojam “sunneta srca” koje podrazumijeva eliminiranje oholosti i mržnje; a uključuje ljubaznost, otmjenost, odgoj, milost prema djeci, velikodušnst i slično – poručio je.

Hatemijjet, kao treći pojam, podrazumijeva to da je Muhammed a.s. pečat poslanstva.

– Sve objave i principe od Adema a.s., on objedinjuje i pečati. Sa aspekta čovječanstva, hatemijet znači da čovjek može lijepo živjeti bez očekivanja naredne objave. Sa aspekta islama, hatemijet podrazumijeva da su Objavom Muhammedu a.s. objedinjeni svi principi ranijih objava. Sa aspekta poslanstva, hatemijet podrazumijeva da Muhammed a.s. nadilazi karakteristike određenog vremena ili prostora – zaključio je dr. Görmez.

Program su upotpunili i članovi hora MIZ Sarajevo učenjem Kur’ana i interpretacijom kasida.

Sljedeća aktivnost u okviru manifestacije “Selam ya Resulallah” je program za učenike srednjih škola “Mladi i zajednica” koji će biti upriličen 19. oktobra u velikoj sali Općine Novi Grad u 14 sati.

Facebook
Twitter