Search
Close this search box.

Džemat Dobrinja 3B: Redovno druženje za žene i radionice za djecu

Najčešće greške roditeljstva

Greške koje roditelji prave u odnosu sa adolescentima jesu najčešće iz nerazumijevanja potreba djece ovog uzrasta. Adolescenti trebaju povjerenje, razumijevanje i podršku

U srijedu, 12.02., na redovnom druženju za žene u džematu Dobrinja 3B, razgovarale smo na temu najčešćih grešaka u roditeljstvu. Kroz temu nas je provela profesorica Harisa Okanović. Harisa je profesorica u srednjoj elektrotehničkoj školi već 20 godina, te je kao profesorica i razrednica stotina učenika, stekla zavidno empirijsko znanje o ovoj temi. U fokusu njenog istraživanja jesu djeca u adolescenciji, periodu  težem i od porođaja jer kako kaže profesorica Okanović, to je najturbulentnije doba. U porođajnim mukama  odrasla osoba rađa malo dijete, a pubertetske porođajne muke su kad se iz  djeteta rađa čitav insan.  – Sve što nije valjalo u djetinjstvu odrazi se u adolescenciji. Ja u poslu vidim produkte roditeljskog odgoja, kazala je profesorica, dodavši da je i sama, odgajajući troje djece iskusila šta znači roditeljstvo.

Ono što tinejdžeri cijene i što im je posebno važno, u tom hormonima nabijenom periodu, jesu lojalnost, povjerenje, razumjevanje i emocionalna podrška. Greške koje roditelji prave u odnosu sa adolescentima jesu najčešće iz nerazumijevanja upravo gore pobrojanih faktora. – Djeca u ovom periodu se više ne odgajaju, što ste uradili, uradili ste. Sad im treba vaše razumijevanje, podrška, vaše vrijeme koje ćete provoditi s njima, pokazati da vam je stalo i da se trudite razumjeti. Ako dijete misli da ga nećete razumjeti, da ćete ga kažnjavati, ono se povlaći i neće vam se ponovo otvoriti. Zato je najbolji savjet roditeljima tinejdžera da slušaju šta djeca imaju da im kažu i da ne nude instant rješenja, nego da pomognu da sami dođu do rješenja svojih problema, istakla je profesorica i dodala da je od velike važnosti razumjeti da problem koji djete ima, bez obzira koliko se nama činio malen, za dijete je u tom trenutku veliki i kao takvog ga treba razumijevati.

Za bolje razumijevanje svoje djece profesorica je preporučila čitanje literature na ovu temu, koja kako je kazala, može biti od velike pomoći. Neki od autora koje je spomenula jesu: Dr Ros Campbel KAKO ZAISTA VOLJETI SVOG TINEJDŽERA, Stephen R. Covey SEDAM NAVIKA USPJEŠNIH OBITELJI, Tomas Gordon UMIJEĆE RODITELJSTVA i Toni Buzan MALI GENIJALAC.

Poesebno je važno usmjeravati dijete prema sredini koja njeguje one principe koje smo djeci usađivali do puberteta, jer će djeca na taj način verifikovati ono što su usvajala u mlađem uzrastu. Opširnije o ovoj temi svakako ćemo moći čitati nakon što profesorica Okanović završi i objavi svoje istraživanje.

Moje dobro djelo

Na radionici za stariji uzrast djeca su sa svojom edukatoricom, Jasminom Arnautović – Sitnić, radila makete od plastelina na temu Moje dobro djelo. – Kroz izradu maketice od plastelina, dječica su predstavila vizuelno ono djelo koje im je najdraže i koje smatraju dobrim djelom, istakla je Jasmina, dodavši da su to posebna i vrijedna  djela koja su nastala izradom maketica, jer su djeca kao svoja dobra djela prepoznala klanjanje namaza, odlazak u džamiju, gradnju bunara, hranjenje golubova, davanje hedija, pomaganje drugima, brigu o svojim mlađim sestrama i braći, te na taj način i pomaganje svojim roditeljima. – Naučili smo da je Allahu dž.š najdraže djelo ono koje se stalno čini, istakla je Jasmina po završetku radionice.

U Klubu malih čitalaca imali smo gošću. Melisa Čosić – Hodžić je voditeljica dječijeg programa na televiziji 5, te autorica objavljene knjige „Priče za male radoznalce“.  Melisa se upoznala sa našom malom djecom vrlo srdačno i djeca su je lijepo prihvatila. Oni su također obrađivali temu dobrih djela.  – Nakon upoznavanja sa mališanima imali smo kratki uvod u temu. Putem igrokaza smo  objasnili šta su dobra djela i koji je njihov značaj. Svaki mališan je dao svoj primjer dobrog djela koje je njemu bitno. O tome smo detaljnije pojasnili pričajući priču “Začarani dvorac”. U sklopu slobodnih aktivnosti mališani su pravili čestitke o dobrom djelu, te su iste objasnili jedni drugima, kazala je Melisa po završetku druženja sa malim Klubom.

Medžida Č. Kulanić

Facebook
Twitter