Search
Close this search box.

Akademik Muhić gost na redovnom seminaru imama MIZ Sarajevo

Redovni seminar za imame Medžlisa Islamske zajednice (MIZ) Sarajevo održan je 1. juna u Gazi Husrev-begovoj biblioteci.

Na početku seminara obratio se glavni imam dr. Abdulgafar-ef. Velić, koji je govorio imamima o aktuelnim pitanjima vezanim za rad Službe za vjerske i odgojno-obrazovne poslove.

Gost ovog seminars bo je akademik Ferid Muhić koji se osvrnuo napitanje statusa religije u savremenom svijetu.

  • Na posebnom udaru je islam, još negdje od devedestih godina. Kada je završeno sa komunističkim blokom, tražen je unaprijed novi neprijatelj i on je nađen u islamu. U Hantingtonovoj knjizi o sudaru civilizacija koja je objavljena negdje početkom devedesetih se ističe kako se svijet suočava sa činjenicom da je neminovan sudar muslimanske i nemuslimanske civilizacije. Ovom stavu je prethodila knjiga “The end of the history and the last man” Francisa Fukuyame. Ta knjiga je zastupala stav da je pronalaskom liberalne demokratije pronađeno sve što je ranije traženo, a Hantington će slijedeći tu činjenicu tvrditi kako je islam nespojiv sa tom liberalnom demokratijom – podsjetio je akademik Muhić.

Istakao je da je važno teorijski se osvrnuti na napade na religiju, mimo bavljenja političkim ili ideološkim temama.

  • Vas kao imame u savremenom društvu definiše religija, a vaša pozicija je specifična. U tom smislu vas ne zaobilazi ono što je svojstveno kritici svake religije. To je proces koji je počeo sa prosvjetiteljstvom. Ono je dalo bitne rezultate, ali je bilo naglašeno ateistično. Generalnu kritiku religije, konkretno i islama, ima nekoliko vodećih mislilaca savremenog zapada. Dakle, nije riječ o pojedinačnom, nego o orkestriranom odnosu. Među tim stavovima se, između ostalog ističe da je religija snaga da motiviše fatalno ludilo mešu inače sasvim normalnim i pristojnim ljudima. Prema njima je religija čak i izvor sukoba u društvu – rekao je.

Analizirajući spomenute stavove, akademik Muhić je naglaso značaj njihove analize, pokušaj razumijevanja njihovih namjera, te ocjenu njihove utemeljenosti.

  • Ovdje je važno da se osvrnemo na našu obavezu budnosti protiv konceptualnih navika. Neke fraze, mišljenja ili stavove prihvatamo po navici i bez nekog posebnog razmišljanja. Tako je usvojena i spomenuta teza da je religija izvor sukoba. Međutim, kad pogledate objektivno, najveći ratovi su bili čisto sekularni, to jeste, veliki ratovi počinju onda kad su države postale sekularne.
  • Nakon Francuske revolucije, kada se uvode prve sekularne države, počinje Napoleon, potom Prvi svjetski rat koji nije imao veze sa religijom, a tokom kojeg je zabilježeno mnogo zločina protiv čovječnosti i čovjeka. I Drugi svjetski rat je skularan, a od 2000. godine do danas ima više ratova, poginulih i protjeranih nego što ih je ikada bilo. Dakle, riječ je o svjesnom i orkestriranom projektu iz različitih centara moći da se i vjernici i vjerski službenici dovedu pod sumnju – kazao je akademik Muhić.

Facebook
Twitter